SportRehab Blog

Hogyan érjük el céljainkat?

Elcsépelt téma? Mégis keveseknek sikerül…     1. Használj erőteljes igéket   Tanulmányok azt mutatják, hogy amikor a szándékodat reményként – „Megpróbálok lefogyni” – fejezed ki, várhatóan nem fogsz sikerrel járni. Ehelyett inkább tényként jelentsd ki: „Eldöntöttem, hogy leadok 5 kilót” vagy „Elhatároztam, hogy bele fogok férni a kedvenc farmeromba 2 hónap múlva” Fogalmazd meg

READ MORE

Véletlennek tűnő sportsérülésekről

Sportsérülés, sportártalom Lehet, hogy furcsán hangzik, de a sérülések a legtöbb esetben nem véletlenül alakulnak ki. Ha figyelünk magunkra, akkor észrevehetők azok az apró jelek amikre nem lenne szabad legyintenünk. Melyek ezek? -rendszeres izomfeszülések, -leggyakraban végtagon-rendszeresen ugyanott érzett izomhúzódások (pl.hátsó combizom) -derék merevség érzet -mozgáskorlátozottság (pl.nem tudja karját víszintes fölé emelni , vagy kinyújtani füle

READ MORE

Miért fontos az izmokat izoláltan, külön-külön is edzeni?

Funkcionális vagy izolált edzés? Az utóbbi években nagyon elterjedt az ún funkcionális edzés, amikor is  izomláncokat dolgoztatunk vagyis több izomcsoport egyszerre vesz részt a mozgásban. Szokták ezt teljes testes edzésnek  is hívni. Ilyen Pl.a TRX , a deep work, kettlebell,a cross tréning, de ilyen lehet akár egy sima alakformáló vagy zsírégető óra, ha az edző

READ MORE

Lábfejünk edzésének fontossága

  Nehéz feladata van az ember lábfejének. Egyrészt hordoznia kell a testet, miközben nem csak 70, 80 vagy több kiló, hanem ugrásoknál annak többszöröse is hat rá. Másrészt minden lépésnél rugalmasan kell felfognia a fellépő erőket, hogy ne érjék kemény ütések a felette lévő ízületeket. Ennek megvalósítására a bokák a pinceboltozat elvének megfelelően illeszkednek egymáshoz,

READ MORE

Gerincproblémák megelőzése már kisgyermekkorban?

Mit tehetünk szülőként, hogy gyermekünk gerince természetes úton fejlődjön, egészséges legyen? A csecsemő: Minden újszülött C alakú gerinccel jön a világra, hiányoznak még természetes gerincgörbületek. Azokat egy automatikus mozgásfolyamat révén a kisgyermek önmaga alakítja ki magának azáltal, hogy elkezdi használni a testét.   A gerinc görbületei a mozgásfejlődés során alakulnak ki. A hason fekvés a

READ MORE

NMPT-természetes mozgásminta tréning

    NMPT-kulcs a gerincbántalmak megelőzéséhez       Az NMPT és én, avagy a  történetem: Már frissen végzett testnevelő edzőként is a preventív szemléletmód, a minőségi mozgás, és a gerincközpontú szemléletmódon alapuló edzéstartást tartottam fókuszban. Számos továbbképzést végeztem el ebben a témakörben. Preventív gerinctréning képesítésem nagyon jó alapot adott ahhoz, hogy az erő-állóképességnövelő óráimat

READ MORE

Túlterhelés

Amiről kevés szó esik : TÚLTERHELÉS Ma a fitness iparág folyamatos fejlődése révén olyan edzéstípusok is megjelentek, amely komoly fizikai megterhelést jelenthet egy nem sportóló, rendszertelenül edző, vagy nem túl edzett ember számára. Elméletileg az edző dolga, feladata és felelőssége, hogy ne vigye vendégét el rendszeresen a túlterhelés állapotába. De vajon meg tud e valósulni

READ MORE

Kiemelten fontos a testedzés várandósság idején

KISMAMA TORNA fontossága Testmozgás terhesség idején A születés a világ legcsodálatosabb és egyben legtitokzatosabb eseménye. Egy új élet veszi kezdetét, aminek hatására hatalmas változások jönnek létre az anya szervezetében. Nem véletlen hívjuk a várandósságot “más állapotnak.” Fontos, hogy testben és lélekben felkészülten, tudatosan, egészségesen várd a kisbabádat, melynek egyik nagyon fontos eleme a rendszeres testmozgás.

READ MORE

Funkcionális gyakorlatok érvek és ellenérvek

FUNKCIONÁLIS GYAKORLATOK PRO és KONTRA A funkcionális edzés lényege, hogy a testet egészként kezeli. Nem külön izomcsoportokra fókuszál, hanem összetettebb gyakorlatokkal egyszerre mindig több izomcsoportot dolgoztat meg. A minden napi élet során előforduló mozgások adják az alapot a gyakorlatokhoz, tehát guggolások, emelések, húzó és toló mozgások variációi . Ahhoz, hogy ezeket az összetettebb gyakorlatokat végre

READ MORE

Hogyan őrizzük meg a testsúlyunkat éveken át

Kontrolláld magad! Nem a kiló számít, sokkal inkább a testösszetétel, vagyis milyen a zsír izomtömeg arányunk, mondják..  Ez pedig a rendszeres mozgás , de méginkább  a megfelelő minőségű és mennyiségű táplálkozás függvénye. Az alábbi két fotó között eltelt 6 év , testsúlyom az első  2010 es, és a második 2016 -os fotón is 52 kg.

READ MORE